The final countdown.

11 juni 2008

Ik heb de kaarten al van mijn muur getrokken, mijn kleren uit de kast gehaald, de helft ervan weggegeven en mijn sherut is geregeld. Morgen, middernacht wordt ik opgepikt en naar het vliegveld gebracht. Vandaag had ik mijn laatste lunch met Lea en vanavond maakt Eyal sushi en hebben we het laatste diner in de dorms. Dit weekend zei ik gedag tegen de mooie woestijn, ik zag vandaag voor het laatst de Bahaigardens. Morgen is de laatste kans om mijn internationale vrienden een knuffel en een kus te geven. Ja, het einde is nu echt in zicht.

Mijn gevoelens zijn tegenstrijdig. Ik heb het hier zo naar mijn zin, en ondanks dat er veel op het land is aan te merken is het toch zo prachtig. Maar aan alles komt een eind, en in Nederland is er ook weer veel leuks te doen. En familie en vrienden wachten op me. Maar toch... ik wil niet weg.

Ik heb me een ding voorgenomen; zoveel mogelijk naar het buitenland. Ik ga volgend jaar misschien 'illegaal' drie maanden op onderzoek in Guetemala. Als dat echt niet kan, zoek ik een stage in het buitenland. Als dat niet doorgaat, denk ik er serieus aan twee maanden door India te gaan reizen. Reizen is super. Ik voel me door deze ervaring ook erg gesterkt; ik red het wel als ik in mijn eentje ga reizen. Maargoed, we zullen zien waar het schip strand. In ieder geval kan ik jullie garanderen dat ik meer reisverslagen op deze site zal schrijven!

In ieder geval, ik ga verder mijn spullen inpakken. Mijn kamer is een puinhoop. Het wordt tijd orde in de chaos te scheppen en daarna dit interessante land te verlaten.

Edit;
Bedankt voor al jullie berichtjes op deze blog. Erg leuk te zien wie dit leest! (Schrijf je het niet voor niets he...) Maar om jullie even voor te bereiden. Omdat ik met 10 kilo minder bagage terug moest, heb ik voor niemand souvenirs meegenomen. Hoewel ik het leuk vind jullie iets cadeau te doen, is dat nu niet het geval. Dus ik hoop dat jullie niet teleurgesteld zijn ;)

1. Johanna van Beek:
    11 juni 2008
    Lieve Elles.....zoals je al schrijft komt aan alles een einde,dus ook aan dit avontuur.Je hebt je plannen al weer in je hoofd!Ook bij A''Hof wachten de keukenprinsessen en alle andere collega"s op jou.
    Helaas zul je mij enkele maanden moeten missen ,want ik krijg twee knie-operaties.Daarover hoor je nog wel iets meer als je weer veilig thuis bent.Een goede reis terug en tot ziens.Groetjes Johanna van Beek
  2. Polle:
    He Elles,
    Tof dat je het zo naar je zin hebt gehad en wat gaat de tijd toch snel.
    Maar het feit dat jij al weer terug komt, betekent dat ik bijna weg ga! :D
    Ik zie je dus waarschijnlijk pas eind augustus weer.
    Bedankt voor je leuke, mooie en interessante reisverslagen.
    En succes met je cultuurshock als je weer in ons "gezellige" Nederland aankomt.. :P
    Groetjes,
    Polle
  3. Emma.Pulles:
    Hoi Elles,

Nou,dit avontuur kunnen ze niet meer van je af pakken.
    Je hebt een hele mooie tijd gehad! Ik wens je een safe- trip naar huis toe en we zien elkaar op A'hof!
    Lieve groetjes,

Emma.Pulles.
  4. magdamulder:
    12 juni 2008
    Lieve Elles.Aan alles komt een eind schrijf je dit is ook zo maar wij kijken uit naar je thuis komst .kus van oma.
  5. Neetje:
    heej
    Ik heb af en toe je leuke verhalen gelezen en ik moet nu toch echt een keer reageren..
    Ik ben wel jaloers op jou en Elke, maar vind het natuurlijk ook supertof! Fijn dat je het zo leuk gehad hebt en ik hoop dat je niet te veel problemen hebt met wennen in Nederland.
    Ik zie je vast weer als ik weer eens naar Utrecht kom, vanaf eind augustus dus :p.
    Veel plezier en succes thuis.
    xx
  6. Siebrich:
    Heee elles!
    Jaaa gek om weer naar huis te gaan he.. Ik ben nu een week terug en vind het gewoon eng hoe snel ik weer aan Nederland wen. Heb ook nu meer zin om weer te reizen, al waardeer ik het hier ook wel. Ik hoop dat je een goed afscheid hebt en een goeie reis terug! Geniet dit weekend van festival Mundial! Ik kan niet gaan- ontvang m'n eerste internationals dus ga de toerist/gids in A'dam uithangen :) Kus!
  7. Ericaatje:
    Hoi meissie

Wij ontvangen je met open armen terug. Vol met verhalen en ervaringen. Zoals ik verwacht "gewoon lekker Elles". xxxxxericaatje
  8. Nikki:
    13 juni 2008
    Ben je niet in shock van de
    kou hiero?
    Moet zeker wel wennen zijn na
    zoveel weken lekkere warmte ;)
    Ik zie je wel weer een xtje!

XxX
  9. Elly:
    14 juni 2008
    Wederom een wat late reactie, ben 3 dagen naar eurodisney geweest. Je had ons geeen mooier kado kunnen geven dan dit blog!! En ik hoop dat je intussen weer veilig thuis bent,
    lieve groetjes..........
  10. ina maaskant:
    17 juni 2008
    zit momenteel niet zoveel achter de pc door familieomstandigheden. ik had vandaag pas tijd om je laatste 2 verslagen te lezen. bedankt voor al je berichten .het was een belevenis om het te lezen. krijg je ook een andere indruk van het land van de bijbel.veel foto's heb ik in een mapje gedaan,kan ik nog eens herinneringen ophalen. opa maaskant zou trots op je zijn geweest.! liefs xx
  11. Jelmer:
    27 juni 2008
    Heej alles, hoe is ´t waar in Nederland? Je hebt de smaak van ´t reizen wel goed te pakken zie ik. Goed bezig ! :)

Spreek je binnenkort