Ready for take off.

18 februari 2008

Vanmorgen werd ik wakker en bedacht ik me 'over 48 uur word ik alleen wakker in een vreemd hotel, in een vreemde stad en in een vreemd land'. Sinds vanochtend dringt het pas echt tot me door. Het avontuur gaat beginnen.

Vandaag vertrok ik uit Utrecht. Ik kon mijn tranen niet bedwingen. Afscheid nemen is niet leuk. Gelukkig maakte de ene emotie snel plaats voor de andere. Op weg naar Heusden kreeg ik steeds meer zin in de belevenissen die me te wachten staan in Tel Aviv en later Haifa.

Mijn kamer is op dit moment een puinhoop; ik probeer mijn tassen in te pakken. Een koffer, een backpack en een rugtas, zou dat genoeg zijn? Morgen vertrek ik. Om 16:00 wordt ik naar Schiphol gebracht en om 21:00 ga ik, als alles loopt volgens planning, de lucht in. Door veiligsmaatregelen moeten reizigers naar Tel Aviv een uur eerder op het vliegveld aanwezig zijn dan die voor andere bestemmingen. Ik vermaak me vast wel met mijn cursusboek Arabisch en Hebreeuws. En niet te vergeten, door mijn lieftallige vader kan ik ook de businessclass-zakenmannen-lounge betreden waar misschien nog wel wat hapjes en drankjes te scoren zijn. Het vliegtuig moet om 02:30 geland zijn, waarna ik mijn bagage haal, een taxi zoek, naar mijn hotel ga en onder de wol kruip. De volgende dag wachten de trekpleisters van Tel Aviv op me.

Voor nu hou ik het even voor gezien. Er is nog veel werk te doen. Morgen is het echt zover. Met mijn koffer aan de hand, backpack op mijn rug en rugtas op mijn buik zal ik dit land voor een poosje verlaten. Letterlijk bepakt en bezakt; dat wordt een komisch plaatje.

Mijn volgende log zal wat meer informatie bevatten over mijn studieplannen (studeren, dat is eigenlijk wat ik moet gaan doen) en hoe ik mijn andere tijd zal gaan besteden. Trouwens, bedankt voor de berichtjes die jullie al hebben achtergelaten zonder dat er überhaupt een log was. Blijf vooral doorgaan, contact met het thuisfront zal me goed doen.

We'll keep in touch.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chantal:
    Hey Elles!

Leuk je weblog! Ik wil je bij deze nog een super tijd toewensen. Ik zal je reis volgen op deze log, erg cool!
    Enjoy it...maak te veel foto's!!! En een veilige reis toegewenst :)

Liefs x Chan.

ps kzal goed op je kamer passen :D
  2. Elly:
    18 februari 2008
    Ben benieuwd of/hoe je slaapt vannacht. En eigenlijk ook of en hoe je ouders slapen.... Dat kleine meisjes groot worden wisten we al, maar zo groot en zover weg..
    Geniet van alle indrukken die je ziet, hoort en ruikt.
    Hoop snel foto's te zien!
    groetjes, je tante...
  3. Linda:
    18 februari 2008
    ZOO ontzettend veel plezier en succes daar!! :D
    Collegaatje, ik ga je missen op 't werk ;) !

Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Tot snel!!

Xx
  4. Jose Collard:
    Een hele goede reis

Groetjes Jose Collard
  5. Dani:
    Shalom Elles!
    Vandaag is de dag... Pom pom pom! Een hele goede reis, succes met alle afscheidsmomenten en de laatste dingetjes. Geniet van je eerste dagen in Tel Aviv! En ik zie je zaterdag! Bon voyage!
    Dani
    P.S. Het sneeuwt in Jeruzalem, aaah!!
  6. Rho:
    Oei, Elles!
    Nu is het menes! een half jaar weg! Wat waren nou je 'studieplannen' ? Hebreeuws leren? of gewoon een totaalbeeld krijgen van een kleurrijke cultuur?
  7. Roomies villa Amsterdamsestraatweg:
    Lieve zus,
    Vandaag is het dan zover!
    Op naar de sneeuw.. :)
    Net een nieuwe zonnebril en dan dit! =P
    Maar je zult hem vast nog wel nodig hebben.
    Waarschijnlijk zit je al in Israel als je dit leest, best een vreemd idee eigenlijk.

Maar veel succes in ieder geval, maar ook veel plezier!

Ik spreek je nog wel via deze site.

Liefs,
    je broer.
  8. magdamulder:
    19 februari 2008
    wij wensen je goede reis en een behouden aankomst. knuffels van oma en opa.Houd je taai.
  9. Nikki:
    Straks ga je al weg!!
    Ik was (natuurlijk) al weer vergeten wanneer je precies wegging. Mijn geheugen is echt een zeef;)
    Maar goed dat ik je log zag op waarbenjij.nu.
    Superveel plezier daaro en natuurlijk veel studeren heh ;)
    Ik blijf je blog volgen!
    X
  10. karin burghouts:
    19 februari 2008
    hej elles een hele goede reis ,maar dat komt wel goed in business class ,luxe hoor ,maar wel lekker kijk al uit naar het volgende verslag sterkte vanavond als je uitgezwaaid word op weg naar het avontuur gr en knuffels van karin p.s. ook de groeten van toon en sander
  11. Graciëlla:
    Heey Elles!

Nu ben je op schiphol.. Straks opeens in Tel Aviv!
    Ik zou zeggen GENIET ERVAN!! :D

Ik ga je site goed in de gaten houden en we houden contact!

Liefs,
    Graciëlla

Ps. ik zal goed op je broertje passen ;)
  12. Alinda:
    Hey El!

Het afscheid viel gelukkig mee, erg gezellig dat we nog even op Schiphol een kopje koffie hebben kunnen drinken. Zoals je misschien ondertussen weet ben ik gewoon met de trein naar huis gegaan, was een stuk sneller en gemakkelijker! Ik heb voor je geduimd om 9 uur, toen je zou moeten opstijgen ;) Ik hoop dat je nu heerlijk aan je wijntje in de Business Class zit, fijne dagen in Tel Aviv en hoop snel weer wat van je te lezen!

Kus!
  13. magdamulder:
    20 februari 2008
    hallo Elles
    Van je moeder het verslag gehoord over het wegbrengen almet al was het nog gezellig geworden en moesten jullie nog snel afscheid nemen.Op Schiphol had je nog geld kunnen wisselen dus hoefde je daar inTelAviv niet achter aan.Wanneer ik dit in tik heb je er al een dag opziten een hele ervaring denk ik zo.

Ergens is er iets niet goed gegaan geloof ik ik ben een stukje kwijt van m,n verhaal volgende keer beter. groetjes uit Heusden. Oma..