'Chillaxing'

28 februari 2008 - Haifa, Israël

Mijn vorige log ging over het wel en wee van mijn toekomstige studentenleven hier. Maar ook het studentenleven in Israel is niet alleen studeren en ook hier is tijd voor chillaxing. Tot nu toe heb ik deze week nog niet voor middernacht in bed gelegen. Een paar medestudenten zijn zo gastvrij om elke avond iedereen uit te nodigen om op hun bed te zitten, zonnebloempitten te eten, muntthee of vodka te drinken en te kletsen. Maandagavond daar gezeten, dinsdagavond bij een ander. We rookten nargila (ik ben gewend het shisha te noemen) bij Nate (from Nebraska yo) en kletsten wat met een klein groepje. Gisterenochtend was er een verrassing; Lea en ik waren naar de stad gegaan en waren bijna te laat voor een potentieel college. We kwamen op het universiteitsterrein en daar trad een coverbandje op en er werd gratis bier uitgedeeld. Nou, wij wisten wel wat we deden. We pakte een biertje, bleven in de zon staan en zongen mee. Leuk! Een uurtje later zaten we toch braaf in de klas. Gisterenavond hebben we drie uur lang salsagedanst, en lag ik wederom iets na middernacht op bed. En vanavond... ga ik naar een concert in Haifa van een reggeaband. Dani spotte de (Hebreeuwse) poster in de stad en na wat research zijn we achter het hoe, wat, waar gekomen en kochten we online kaarten. Kortom, ik hou mezelf wel bezig. En dat is maar goed ook want alleen op mijn kamer zitten, vind ik afschuwelijk.

Wat ook nog leuk was... Lea en Dani stonden erop om bij mij thuis te eten. Ik was tegen omdat ik mijn huisgenoten niet echt leuk en open vind en mijn huiskamer ongezellig. Uiteindelijk hebben we toch mijn woonkamer veroverd en zaten we met een rood wijntje op mijn bank. En het was gezellig! Zo gezellig dat mijn huisgenoot kwam vragen of het zachter kon. Het lijkt wel of mijn huisgenoten en Israeli's in het algemeen echt alleen maar studeren. Echt een tegenstelling tussen Israeli's en foreign students hier! Maar we moesten toch naar salsa, dus uiteindelijk werd het stil in huis en kon iedereen studeren en ik was tevreden omdat ook mijn huis was ingewijd. Eindelijk was er wat leven in de brouwerij.

1. Chantal:
    Hey Elles!!!!

Wow zeg!!! Ik heb je foto's ook ff bekeken, echt zooo gaaaaaf....ruilen? hahaha :)
    Enjoy it girl!!!!

Liefs Chan
  2. Emma.Pulles:
    Hey Elles,

Mooie foto's! Ik dacht dat je voor je studie daar zat! (hihi) Geniet er maar lekker van!...

groetjes,
    Emma
  3. margo mulder:
    Ha Elles,

Klinkt goed allemaal, erg sociaal en cultureel enzo.
    Maarre wanneer ga je je politieke campagne voorbereiden? Je snapt dat dat mijn speciale interesse heeft, kun je volgende keer mijn campagne leiden!
    Dat zonnetje, een biertje en een bandje dat klinkt erg aanlokkelijk
    groet'Margo
  4. Alinda:
    28 februari 2008
    De jaloersigheid stijgt tot een hoogtepunt, een reggaeband in Israël :0 Briljant! Leuk dat je niet alleen hoeft te studeren en ook het uitgaansleven flink verkent... Nu nog wachten op de eerste goa-party :D
  5. ina maaskant:
    28 februari 2008
    je berichtjes gelezen,en na de dip komt nu de zon,maar komt er ook nog wat van leren? En je slaap loopt dat geen tekort op? maar je redt het wel. dag elles.xx
  6. Jose Collard:
    29 februari 2008
    Hoi Elles

Zullen we ruilen? Mooie foto's.
    Geniet en maar lekker van hoor, kunnen ze je nooit meer afnemen.

Groetjes Jose Collard
  7. Roomies villa Amsterdamsestraatweg:
    2 maart 2008
    Klinkt wel leuk daar!
    Gelukkig heb je er nu een sociaal leventje =)