Eerste mooie dag.

5 maart 2008 - Haifa, Israël

Soms word ik verrast door een enorm geluksgevoel. Dat had ik vandaag weer. En omdat ik mijn geluksmomenten graag met jullie wil delen, hierbij een verhaal en foto's vanuit Haifa.

Gisterenavond liep ik met een tevreden gevoel naar mijn kamer. Ik had mijn colleges goed doorstaan, was naar de bijeenkomst voor de weekendtrip gegaan, volgde daarna nog een lezing en strandde daarna met Lea bij Nate op zijn kamer waar we een nargila aanstoken en erg goede gesprekken hadden. Vooral dat laatste was weer een perfecte afsluiting van de dag. Lekker muziek luisteren, kletsen en gewoon jezelf kunnen zijn en niet de plicht voelen om te socializen; that's it.

Eerder deze week las ik de weersvoorspelling van Haifa en deze dag beloofde erg aangenaam te worden. Nou, aangenaam was het! De eerste mooie dag brak aan. (5 maart en 20+ C) Naast de temperatuur was het ook erg aangenaam dat ik geen college had en dat er elke woensdagochtend een bandje speelt op het universiteitsveld. Kortom, ik stond op, besloot een hempje aan te doen en liep na een goed ontbijt naar het universiteitsveld. Daar zag ik medestudenten en danste in de zon. Dat is nog eens aangenaam wakker worden!

Daarna ging ik met Lea downtown. Het werd weer tijd om cultureel verantwoord te doen en de campus te verlaten. We bezochten de German colony. Daar hebben we onverwachts heerlijk luxe, doch goedkoop, gelunched. We werden op ons wenken bediend; we hebben daar zeker twee uur gezeten. Dit is de plaats waar ik gruwelijk ben verbrand waardoor ik er nu als een Engelse toerist uitzie. Maar dat terzijde. Omdat we een trip in het vooruitzicht hebben (daarover straks meer), gingen we op pad met een boodschappenlijst. Na een fikse wandeling hebben we de meeste dingen nu in ons bezit op de belangrijkste dingen na; zonnebrand, een pet en water. Ik weet wat me te doen staat morgen.

Overmorgen moet ik 05:00 opstaan omdat we naar de Negev Desert gaan. Daar gaan we wandelen, wandelen en wandelen. Daarna koken we gezamelijk Shabbatdiner en vieren we feest rondom een kampvuur. We overnachten in een bedouinentent. (met aangrenzend een toiletgebouw dus dit is duidelijk kamperen voor watjes.) En de volgende morgen moeten we 07:00 opstaan en dan gaan we wandelen, wandelen en wandelen. Dit wordt geweldig; mooie wandelingen in de natuur gecombineerd met een feestje en misschien de eerste zwempartij in natuurwater dit jaar. Goed vooruitzicht. Dus ik geniet nog even van de voorpret. Jullie horen weer van me na het weekend! Genieten jullie in de tussentijd even van mijn nieuw geplaatste foto's.

Shalom!

1. ina maaskant:
    5 maart 2008
    elles je heb in de tijd dat je daar bent,al meer meegemaakt dan ik in mijn halve leven. hou je haaks xxxleuke verslagen iedere keer.ga zo door.
  2. ouders Elles:
    5 maart 2008
    Zou best, als grote uitzondering, jouw waterdrager in de Negev willen zijn. Neem een beetje zand mee, kan je het naast het Sahara zand op je kamer zetten.
  3. Alinda:
    6 maart 2008
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit! Het is nu wel zeker dat je als rijker mens terug zult komen na al deze avonturen, super :) Ben echt heel blij voor je en ik hoop dat er nog vele zonnige dagen zullen volgen!
  4. Nina:
    6 maart 2008
    Zo! Lekker die zon! Hier heeft het gisterennacht nog gewoon gevroren:s:(!
    Foto's zien er weer gezellig uit! Ik kreeg gister de dvd van Orientale ( laatste festival duitsland) van Gon. Ze zei dat t helemaal geweldig was, dus ik ga m zometeen even kijken tussen het studeren voor mn tentamens door. Als ik m heb gezien zal ik t nog wel vertellen:)
    Have Fun!
    Liefs
  5. Annie:
    8 maart 2008
    Hallo Elles,

leuk om jouw verhalen te lezen, er valt daar heel wat te beleven, net als bij elke en soms... studeren.

groet,
    Annie